40/52: Eit steg nærmare byd’n

Av: Spindelbilder (Vibeke)

Oct 09 Å

Kategori: x/52

5 kommentarer

Irisblender:f/10
Brennvidde:42mm
ISO:1600
Lukker:1/320 sek
Kamera:E-520

Med bildet av brua over Hagelsundet opnar eg min bildeblogg. Ho er ikkje vakker, brua, men ho er eit steg nærmare byd’n. Her er ho i ein gylden utgåve. Fordi eg har leika meg litt i fotoredigeringsprogrammet. Men ein skal ikkje sjå vekk frå at ho av og til kan framstå slik. Brua strekker seg frå Knarvik i Lindås kommune til Flatøy i Meland kommune. Ho bind to kommunar saman. Og under brua, der har eg arbeidsplassen min.

Dette er mitt bidrag til tema denne veka i X/52 – Et bilde i uka.

5 comments on “40/52: Eit steg nærmare byd’n”

  1. Da har jeg den store ære å være førstemann til å legge inn en kommenatr på den nye bildebloggen. Gratulerer med flott blogg. Den er allerede lagt til Err Æss Æss Fiden min, så nå blir det spennende å følge med deg videre 🙂

    Deilig bilde av broen over de strie strømmene. Ikke akkurat vakker på nært hold, den broa, men på avstand er den majestetisk. Og bildet ditt smigrer den 🙂 Artig at du og jeg, til tross for ganke ulike broer, har hatt mye av den samme bearbeidingen av bildene. Det funka så absolutt her. Ga den trauste konstruksjonen et preg av erværdighet. Og det hjalp komposisjonen godt med til. Fin løsning på din egen oppgave.

    • Det er en ære at du er her, Ståle 🙂
      Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er noe med broer, stygge eller pene. Det er ingeniørkunst og byggekunst. Blir litt ærbødig, nesten.

  2. Du har valgt et godt ståsted for dette bildet. Et flott eksempel på bruk av linjer og form! Broen er kanskje ikke nydelig i seg selv, men det er bildet!

    Gratulerer med et godt bilde, og egen fotoblogg!

    • Takker for hyggelig tilbakemelding på bildet mitt. Liker selve brospennet. Brua i seg selv er ikke spennende, og det hadde sett dumt ut, nesten, å ta bildet fra siden. Heldigvis går det fint an å stå under.

  3. Veldig bra komposisjon i bildet, ja. Selv om ikke brua i seg selv er så veldig vakker ble det jo et tøft bilde som godt kunne hengt på en vegg 🙂


Legg igjen en kommentar

